PAGANI, VALENTINA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.471
NA - Nord America 3.690
AS - Asia 3.104
SA - Sud America 507
OC - Oceania 77
AF - Africa 60
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 12.911
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.527
IT - Italia 3.114
SG - Singapore 880
CN - Cina 751
VN - Vietnam 665
HK - Hong Kong 444
BR - Brasile 408
DE - Germania 407
RU - Federazione Russa 392
SE - Svezia 294
FR - Francia 273
IE - Irlanda 247
GB - Regno Unito 138
CA - Canada 120
NL - Olanda 95
DK - Danimarca 75
ID - Indonesia 74
FI - Finlandia 66
AU - Australia 60
UA - Ucraina 53
AR - Argentina 47
ES - Italia 44
KR - Corea 41
BE - Belgio 38
PH - Filippine 37
PL - Polonia 37
TR - Turchia 36
AT - Austria 35
PT - Portogallo 32
ZA - Sudafrica 30
IN - India 29
MX - Messico 29
GR - Grecia 28
JP - Giappone 25
BD - Bangladesh 22
NO - Norvegia 21
CZ - Repubblica Ceca 17
EC - Ecuador 16
RO - Romania 16
MY - Malesia 14
NZ - Nuova Zelanda 13
CH - Svizzera 12
PK - Pakistan 11
IL - Israele 10
LT - Lituania 9
MA - Marocco 8
SA - Arabia Saudita 8
CO - Colombia 7
IQ - Iraq 7
JO - Giordania 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
KE - Kenya 6
PE - Perù 6
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 6
EG - Egitto 5
GT - Guatemala 5
PY - Paraguay 5
TN - Tunisia 5
UY - Uruguay 5
UZ - Uzbekistan 5
VE - Venezuela 5
BG - Bulgaria 4
CL - Cile 4
HU - Ungheria 4
MT - Malta 4
NP - Nepal 4
PS - Palestinian Territory 4
TW - Taiwan 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
BO - Bolivia 3
KG - Kirghizistan 3
KZ - Kazakistan 3
MN - Mongolia 3
SI - Slovenia 3
AZ - Azerbaigian 2
CR - Costa Rica 2
DO - Repubblica Dominicana 2
IR - Iran 2
KH - Cambogia 2
NG - Nigeria 2
PA - Panama 2
PG - Papua Nuova Guinea 2
TH - Thailandia 2
BY - Bielorussia 1
CI - Costa d'Avorio 1
DZ - Algeria 1
EU - Europa 1
GD - Grenada 1
GH - Ghana 1
GY - Guiana 1
HR - Croazia 1
JM - Giamaica 1
KI - Kiribati 1
KW - Kuwait 1
LB - Libano 1
LV - Lettonia 1
MU - Mauritius 1
OM - Oman 1
RS - Serbia 1
SV - El Salvador 1
Totale 12.909
Città #
Ann Arbor 965
Milan 645
Singapore 548
Hong Kong 421
Ashburn 273
Frankfurt am Main 256
Dublin 244
Chandler 210
Ho Chi Minh City 191
Rome 168
Hanoi 156
Wilmington 135
New York 132
Beijing 122
Hefei 112
Woodbridge 108
Los Angeles 97
Fairfield 92
Santa Clara 90
Princeton 76
Shanghai 73
Dearborn 69
Dallas 57
Jacksonville 57
Boardman 53
Turin 51
Bologna 50
Jakarta 50
Houston 48
Palermo 48
Florence 45
Brescia 40
Seoul 40
Dong Ket 38
Moscow 34
Seattle 34
Guangzhou 32
Montreal 32
Segrate 32
São Paulo 32
Monza 30
Nanjing 29
Naples 29
Warsaw 29
Buffalo 28
Vienna 28
Genoa 27
Como 26
Padova 25
Lappeenranta 24
Verona 24
Bergamo 23
The Dalles 23
Helsinki 21
Bolzano 20
Haiphong 20
Quận Bình Thạnh 20
Sydney 20
Cambridge 19
London 19
Stockholm 19
Munich 18
Toronto 18
Boston 17
Brisbane 17
Brussels 17
Council Bluffs 17
Nanchang 17
Torino 17
Trieste 17
Bari 16
Chicago 16
Hải Dương 16
Tokyo 16
Athens 15
Cagliari 15
Catania 15
Ciampino 15
Brno 14
Cassano d'Adda 14
Manchester 14
Atlanta 13
Biên Hòa 13
Brooklyn 13
Erba 13
Ha Long 13
Johannesburg 13
Paderno Dugnano 13
Andover 12
Da Nang 12
Desio 12
Rio de Janeiro 12
Sacramento 12
Shenyang 12
Tianjin 12
Chennai 11
Denver 11
Giussano 11
Gualtieri 11
Lisbon 11
Totale 7.010
Nome #
Dare voce ai dati. L’analisi dei dati testuali nella ricerca educativa 1.005
Fostering democratic citizenship through intercultural exchange: Integrating international mobility into civic education in Italian schools 548
Design for inclusion in a linguistically and culturally diverse Europe: challenges in the development of a Virtual Learning Environment 426
La ricerca partecipativa con i bambini come forma di educazione democratica. Riflessioni etiche e ricadute formative del progetto di ricerca europeo ISOTIS in 8 Paesi 409
Teacher-child relationship quality in ECEC settings. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 394
Children’s views on inclusion. The ISOTIS international participatory research with and for children 323
Internazionalizzazione e intercultura. Esperienze e riflessioni per ripensare la scuola 299
La didattica a distanza dal punto di vista dei genitori 294
Student voice e formazione insegnanti. Ricerche e riflessioni in divenire 293
La scuola in presenza dovrebbe essere qualcosa di più della DAD”. Riflessioni sulla scuola in pandemia di studenti di scuola superiore in Lombardia 274
A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian ECEC teachers. 273
Epistemological challenges on participatory methods with children. The ISOTIS pilot study on ECEC and primary children’s views on inclusion 273
L’analisi dei dati testuali nella ricerca qualitativa 272
Coniugare valutazione standardizzata e approccio partecipativo-riflessivo. Un’esperienza di ricerca collaborativa nei servizi per l’infanzia italiani 269
Italian validation of the Academic Behavioural Confidence Scale with Teacher Education Students 263
Valutare il Corso di Laurea in Scienze della Formazione Primaria tra nuovi profili di studenti e rinnovati bisogni di professionalizzazione. Uno studio mixed- methods 262
La scuola come luogo di partecipazione democratica, socialità e apprendimento attivo. La prospettiva e i vissuti degli studenti sul movimento studentesco e l'occupazione delle scuole nell’a.s. 2021-2022 sul territorio di Milano 260
“Da un giorno all’altro abbiamo dovuto cambiare lavoro”. L’esperienza della scuola a distanza dalla voce degli insegnanti 256
What is universal? A critical cultural approach to CLASS. The voice of Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 252
Povertà educativa, diritto all’educazione e approccio alle capacità. La voce di educatrici e insegnanti dei servizi educativi per l’infanzia e di scuola primaria 249
What do you think about INVALSI tests? School directors, teachers and students from Lombardy describe their experience 246
Le prove INValSI nella scuola: processi organizzativi, comunicativi e informativi nell’esperienza di dirigenti, insegnanti e studenti. Uno studio qualitativo in Lombardia. 239
Ricerca partecipativa, pratiche di vita democratica, benessere e inclusione a scuola. Apprendimenti dei bambini e competenze degli insegnanti 234
Parents’ view on distance learning during lockdown. A national survey 232
La percezione degli studenti su progettazione, utilità e coerenza dei PCTO: primi risultati del progetto PRIN 2022 “i PCTO come dispositivo per lo sviluppo di risorse personali e il contrasto alla dispersione” 228
Is validation always valid? Cross-cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context 226
Cittadinanze globali e multiculturali. Temi, metodologie e strategie 223
Participatory research with children as a training ground for democratic education 220
Is validation always valid? Cross cultural complexities of standard-based instruments migrating out of their context. A Study on CLASS Pre-K in Italy (3-6 ECEC services). 213
Teachers’ self-efficacy and intercultural classroom practices in diverse classroom contexts: A cross-national comparison 213
"From occupation to participation": student voice and reflections on how to rethink high school experience, centered on relationship, student’s engagement and school's educational dimension 209
The educational and formative potential of multilingual digital storytelling: a study in a culturally diverse primary school in Italy 208
Infanzia, giustizia sociale e povertà educativa 207
Valutare per riprogettare. Uno studio mixed-methods sul cambiamento demografico degli studenti del corso laurea in Scienze della Formazione Primaria 196
D.4.5 Technical report on the Child Interview study. Children’s views on inclusion at school 196
Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts 193
Le quattro stagioni di scuola e servizi educativi per l’infanzia italiani ai tempi del COVID-19 188
Building inclusive and well-being school communities and ‘citizenization’ through active children’s participation. The ISOTIS Study 188
The ISOTIS Child Study on well-being and inclusion at school 187
Teacher-parent relationship in ECE and primary education. A Cross-National Study in Six European Countries 182
A new perspective on quality evaluation: fostering teachers’ reflectivity using standard-based assessment tools within a participatory framework 181
School quality and standard-based evaluation in Italy: the voices of teachers and students 178
A critical-cultural approach to standardized evaluation instruments. A mixed methods study of the CLASS Toddler application in Italy 169
A critical cultural approach to standardized evaluation tools. A study on CLASS through the voices Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 167
Transforming schools through teacher-child relationship 165
Promoting democratic learning environments and teachers’ professionalisation through children’s active participation 160
Behind the numbers. A mixed-methods study of the CLASS tool application in Italy 160
Quality and curriculum: new trends of the national and local debate in Italy 156
Quality assessment in international research: The CLASS case. 153
Ouve-me, eu participo! Uma análise antropológica da participação das crianças: o caso do estudo internacional de investigação participativa 'Feel good: A visão das crianças sobre a inclusão 140
Scaffolding patterns of dialogic exchange in toddler classrooms 131
What is universal? A critical cultural approach to the CLASS. The voices of Italian, Portuguese and Dutch ECEC teachers 124
Education in the time of coronavirus. The voices of Italian ECEC and primary school professionals 109
I PCTO come dispositivo per lo sviluppo di risorse personali e il contrasto alla dispersione. Strumenti di analisi e percorsi di ricerca-formazione nella scuola superiore 99
Building inclusive and well-being school communities and “citizenization” through children’s active participation. The ISOTIS study 81
Rethinking accountability. For a culture of holistic quality assessment 80
Totale 13.375
Categoria #
all - tutte 37.588
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 37.588


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021858 0 0 0 0 0 160 120 97 84 79 60 258
2021/2022814 93 77 93 120 52 78 43 26 38 33 64 97
2022/20231.336 104 235 84 98 140 224 45 174 70 27 67 68
2023/20241.618 78 55 87 145 152 244 246 126 126 129 93 137
2024/20253.374 180 337 251 199 279 210 236 157 335 421 269 500
2025/20263.247 892 538 429 641 665 82 0 0 0 0 0 0
Totale 13.375